Veckan!

Åkte ner till Gullbranna förra fredagen för att åka därifrån till Liseberg, på söndagen. Det var jättekul på Liseberg, jag åkte balder som jag sa, och Hang Hai. Jag trodde aldrig att jag skulle våga åka Hang Hai för jag tycker att den ser ASläskig ut. Men jag åkte den och precis som Matilda sa så var den faktiskt inte läskig. Den var bara skön!:D Det kändes lite som att plattformen, eller vad man ska säga, som vi satt på skulle flyga iväg när som helst men den är ju bara stor. Vi fick tyvärr bara åka karussellerna en eller två gånger för att det var så långa köer. Balder var inte så läskig. Det roligaste var första backen ner och backarna som det var tak över. Det läskigaste var den långa backen upp. Höjdrädd.;) Jag, mamma, Martina och Hugo åkte slänggungorna, EN gång. Det knarrade i kedjorna och så, så det kändes som att gungorna kunde gå av när som helst. Så jag satt och önskade att om dom gjorde det så skulle dom gå av på ett visst ställe så att jag landade i buskarna.;) På kvällen, efter Liseberg, så åt vi på en restaurang som hette La Sombrita. Tog bröd och pasta:D;), gott var det i alla fall! Efter det hem till husvagnen i Gullbranna.
 
På måndagen skulle vi åka hem från Gullbranna:( Vi åkte hem på kvällen så jag va med Ines. Vi var på TiTo och där träffade vi två tjejer som var kusiner, vi trodde dom var bästa kompisar. Ellen och Agnes. Vi spelade fotboll och jag och Agnes hamnade i samma lag, mjukglassarna. Och Ines och Ellen hamnade i det andra laget, piggelinerna. Det var jättekul!:D
 
På tisdagen gjorde jag inte så mycket. Kollade på tv, spelade spel och var inne på datan. På kvällen åkte familjen till några kompisar i Värnamo som vi inte hade träffat på jättelänge. Sen på onsdag morgon åkte vi till våra kusiner i Trollhättan. Vi träffar inte dom så ofta för att det är ganska långt ifrån oss. När vi kom dit så åt vi och jag, Ella, Hugo och Ester hade vattenkrig för att det var så varmt och vi kunde inte åka och bada och inte ta fram poolen. Efter kvällsmaten så kollade vi (jag, Ella, Hugo och Ester) på Alvin och Gänget 3. Den var jätterolig och jättebra, precis som dom andra två filmerna:D Vi sov över där och på torsdagen åkte vi till mormor Molly, som vi inte har träffat på jättelänge så det var jättekul. Sen ville vi åka och hälsa på farmors syster och hennes familj så då gjorde vi det. Det var jättekul där för dom har köpt en hund. Leonberger. Han hette Ralph och var skitsöt men lika hög som Algot så vi var lite rädda för honom:). Vi gick och badade hos dom och det var jättekallt i vattnet, men jag kan inte säga att jag inte badade i alla fall. När vi gick tillbaka till huset så var Ralph jätteglad och hade massa mer energi när han hade badat så han var nära att springa omkull Algot två gånger. Men innan dess gick det ju att gosa med honom;). Vi åkte därifrån, till McDonalds och åt och sen hem.
I fredags så va jag med Alice och sov över där som ni vet. Och det var jättekul, som vanligt:D! I lördags så var jag på Lydia och Alles bröllop. Och följde sen med mormor och morfar hem. Sov där till igår.
Alla bilder är från Google
 
Ikväll är det fotbollsträning:D:D:D!!! Yippie! Hörs!:D

Kommentarer
Postat av: Daniela - Tävlingsryttare

Hej!
Allt bra?

Kika gärna in på min blogg om du får tid över, du kommer inte att ångra dig :)

Svar: Tja! Ja, allt är bra. Själv? Såklart jag kollar!:D
Maja Claesson

2012-08-06 @ 14:23:10
URL: http://powerpony.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0