Ridit!

Jag var och red hos Dynamit innan men det blev inte rikrigt som jag tänkt mig. Julia var inte där just då så jag och pappa började med att mocka. Vi fick tömma tre gånger på tre boxar, alla gånger var skottkärran överfull.
När Julia kom och hjälpte till med det sista så frågade hon om jag ville rida Velicia som är en och sjuttiotvå och Dynamit är runt en meter så lite skillnad kan man väl säga. Velicia var halt så hon fick bara skritta och trava en liten bit. Men det passade mig bra i och med att det var första gången jag red henne och första gången jag red nån som var så stor. Hon var jättesnäll men om du såg henne i stallet skulle du nog inte tro att hon var så snäll och rida för där står hon inte still mer än MAX en sekund förrens man tar fram ett spö. Som sagt jättesnäll att rida och bara lunkade på och i traven var hon också helt lugn och brydde sig inte om vad som hände runt omkring henne typ. Gillade inte riktigt när vi stannade och gjorde halt.

Nu till en HELT annan sak.
Ska skaffa en bloggheader som en på s.s ska göra till mig. Vilken färg tycker du att jag ska ha på den, limegrön eller ceris?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0