Blåbärshoppning

Det är Blåbärshoppning på lördag på ridskolan. Så jag ska vara med på den, 40 cm på Zimsa. Har varit i kyrkan idag men annars bara slappat och övat lite på historieprovet som jag har på torsdag. Ridningen i fredags gick jättebra. Wilma följde med hem och jag hade glömt nyckeln hemma så jag var tvungen att ringa mormor och be henne komma och öppna. Sen när hon kom så sa hon att pappas bil (skrotbilen) hade stannat på vägen hem från hans jobb så att hon var tvungen att åka och hämta honom, så vi kunde inte åka till Smålänningen som planerat. Vi kom fram lite sent till ridningen så jag fick sadla snabbt, lite jobbigt så mamma fick göra det eftersom Zimsa är lite högre;) Vi hoppade och det gick JÄTTEbra. Jag har inte hoppat i galopp innan, bara på Lewis och det var ett litet naturhinder som han kunde klivit över;) Jag har tyckt att Zimsa har varit lite pigg dom andra gångerna, för min smak alltså;), som jag har haft chansen att hoppa i galopp med henne men nu när jag gjorde det så kändes det jättebra. Hon var mycket lugnare i galoppen än i traven så det var en stor lättnad;) Så nu hoppas jag vara av med den skräcken:) N, nu MÅSTE jag äta. Jättehungrig. Hörs!:)
 
Just det, lagfest med fotbollen imon kväll. Bowling och pizza, vi har ju spelat sista matchen nu;) Tagga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0